Current facets (Pre-Master)

Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter

Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter

Prof.dr. Willem Verbeke, bijzonder hoogleraar sales- en accountmanagement aan Erasmus School of Economics, was d.d. 15 februari 2015 te gast in het programma Businessclass van Harry Mens, dit vanwege de publicatie van zijn nieuwe boek Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter. Dit schreef hij samen met Maarten Colijn (medeoprichter en zakelijk directeur van Professional Capital).

‘’Het boek gaat er eigenlijk over dat sociale intelligentie een complex concept is. Dat er ondermeer in bestaat dat een verkoper vooral moet leren begrijpen waarom een klant koopt, dus niet alleen dat hij koopt of wat hij koopt maar dat hij of zij koopt. En dat is voor heel veel verkopers een moeilijke vraag.’’ Aldus Verbeke.

Meer informatie

Klik hier om het volledige fragment te bekijken bij het programma Businessclass, 15 februari 2015

Over Business Class:

Business Class is een gesponsord, commercieel Nederlands televisieprogramma op RTL 7 van makelaar Harry Mens.

Over het boek Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter:

Waarom verkopen sommige verkopers meer dan andere?  Zelfinzicht en sociale intelligentie vormen de geheime kracht achter iedere succesvolle verkoper. Sociale intelligentie stelt verkopers in staat te kijken vanuit een ander perspectief: dat van de klant. Deze verkopers zijn als 'kennisbrokers' die niet alleen haarfijn aanvoelen wát hun klanten nodig hebben maar ook waaróm. En dat is waar het om draait, want pas dan kun je als verkoper je klant echt een oplossing aanreiken. Sociale intelligentie is echter niet iets vanzelfsprekends. Succesvolle verkopers moeten voortdurend werken aan het verbeteren van hun sociale intelligentie. Geen sinecure, dus. Maar iedereen kan het leren! Dit boek laat zien hoe. De auteurs Willem Verbeke en Maarten Colijn tonen hoe succesvolle verkopers hun sociale intelligentie ontwikkelen en hoe je dit zelf ook onder de knie kunt krijgen. Ze maken daarbij gebruik van wetenschappelijke inzichten uit de biologie, de psychologie en de sociale neurowetenschappen. De theorie wordt bovendien geïllustreerd door talloze anekdotes uit het leven van alledag, gecombineerd met praktische tips waardoor je je klant beter zult gaan begrijpen en effectiever kunt beïnvloeden.