Internationale Vrouwendag

Image - Anne Boring

Op vrijdag 8 maart was het internationale vrouwendag. Vanuit de wereld werden verschillende initiatieven getoond om stil te staan bij de vrouw. Zo werd Anne Boring, universitair hoofddocent aan Erasmus School of Economics, op die dag uitgenodigd bij een Franse televisieshow van Public Senat en bij Radio France.

Boring is ook hoofd van de Woman in Business Chair bij Science Po, Parijs (LIEPP & PRESAGE). Ze kan daarom worden gezien als een voorvechter voor vrouwen. In de televisieshow van Public Senat besprak Boring de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt. Ongelijke beloningen, minder toegang tot verantwoordelijke posities, problemen bij het opzetten van je bedrijf en sectoren die voorbehouden zijn aan mannen, zijn nog steeds problemen waar vrouwen vandaag de dag mee te maken hebben als het gaat om hun werk. In 2024 is zichtbaar dat vrouwen nog steeds moeite hebben om de ladder te beklimmen en hun plek in het bedrijf te vinden. In de radioshow van Radio France neemt Boring deel aan een discussie over de vraag hoe overheidsbeleid, dat wordt geïmplementeerd om de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen op de werkvloer aan te pakken, gezien moet worden.

Universitair Hoofddocent
Anne Boring, universitair hoofddocent aan Erasmus School of Economics

U kunt de hele aflevering van Public Senat, 8 maart 2024 , hier bekijken.
U kunt de hele aflevering van Radio France, 8 maart 2024, hier beluisteren.