Ivo Arnold en Bas Jacobs kiezen crisis-plaat

Zondag 15 september is het 5 jaar geleden dat Lehman Brothers omviel en een reeks van crisissen in gang zette. Vier economen waaronder Bas Jacobs, hoogleraar Economie en Overheidsfinanciën aan de Erasmus School of Economics, en Ivo Arnold, hoogleraar Economie aan Erasmus School of Economics, koppelen deze afgelopen 5 jaar aan een plaat in het radio programma Met het Oog op Morgen van Radio 1 op zaterdag 14 september 2013.

''De plaat die ik kies is O’Jays- For the Love of Money want deze gaat er over dat mensen allerlei dingen gaan doen die niet goed door de beugel kunnen als ze maar genoeg dollar tekens in hun ogen hebben'', aldus Bas Jacobs.

''Ik ben het eens met de kritiek op de financiële sector maar ik heb een ander liedje gekozen omdat we ons moeten realiseren dat het ook veel erger had kunnen aflopen'', aldus Ivo Arnold.

Klik hier voor het gehele fragment met:

Bas Jacobs in minuut 41:52

Ivo Arnold in minuut 53:23