Jan Brinkhuis in de serie ‘Denken en Doen’

In de serie ‘Denken en Doen’ van het Erasmus Magazine (EM) wordt dit keer Jan Brinkhuis, verbonden aan het Econometrisch Instituut van Erasmus School of Economics, geïnterviewd. In deze serie interviewt EM wetenschappers en studenten die behalve denken (doceren, publiceren, promoveren, studeren) ook iets doen: ze hebben een speciale bijbaan, passie of interessante hobby. Wat is hun drijfveer, hoe beïnvloedt het hun dagelijks leven en helpt het doen bij het denken?

Brinkhuis (61) is wiskundige van beroep, maar leest literatuur in tien talen. Zijn halve leven werkt hij inmiddels bij de EUR, werd ooit en passant verkozen tot docent van het jaar, schreef samen met een Russische collega een lijvig boek over optimalisatie en luistert in de metro bij voorkeur naar hiphop. ‘Alles draait om ritme en melodie.’

• Klik hier voor het artikel over Brinkhuis in het Erasmus Magazine verschenen op 23 mei 2013.