Jan Stoop te gast bij Freakonomics & Het Financieele Dagblad

Onlangs was Jan Stoop, assistent professor Toegepaste Economie aan Erasmus School of Economics, te gast bij Freakonomics om te vertellen over zijn onderzoek naar het gedrag van rijke versus arme mensen. Tijdens de podcast legt hij uit welke methodes hij heeft gebruikt voor zijn onderzoek en wat de belangrijkste bevindingen waren. Daarnaast is een artikel over zijn onderzoek verschenen in Het Financieele Dagblad.

"We find that roughly 25 percent of the cash came back from poor families, whereas roughly 75 percent of cash came back from the rich families. But, for us, the biggest shock was in observing that the non-cash envelopes were also not returned by the poor families." Aldus Stoop. Tijdens de podcast geeft hij een verklaring voor dit effect.

Klik hier voor de volledige podcast op Freakonomics.com (in het Engels), d.d. 24 mei 2017.

Klik hier voor de video van Erasmus School of Economics waarin Jan Stoop vertelt over zijn onderzoek (in het Engels).

Hieronder leest u het artikel in Het Financieele Dagblad, d.d. 8 juli 2017.