Jan van Ours over de trouwheid van voetbalsupporters

Op 11 oktober 2016 presenteerde Jan Van Ours, hoogleraar toegepaste economie aan Erasmus School of Economics, tijdens de maandelijkse talkshow Studio Erasmus van Erasmus Universiteit Rotterdam zijn onderzoeksresultaten over de trouwheid van voetbalsupporters. Zijn resultaten verschenen ook in het Algemeen Dagblad, d.d. 12 oktober 2016. En wat blijkt, Feyenoord heeft de trouwste supportersschare van het land.

Jan van Ours is sinds 1 oktober hoogleraar toegepaste economie, in het bijzonder arbeid, gezondheid en welzijn, aan Erasmus School of Economics.  Zijn werk ligt op het raakvlak van arbeidseconomie en gezondheidseconomie en is daarmee van grote toegevoegde waarde voor de onderzoeksgroep gezondheidseconomie van Erasmus School of Economics. Zijn brede belangstelling voor toegepast economisch onderzoek komt ook tot uitdrukking in publicaties op het terrein van betaald voetbal, schoolprestaties van jonge kinderen, autodiefstal, woninginbraken en drugsbeleid.

Klik hier om het volledige fragment te zien bij Studio Erasmus, d.d. 11 oktober 2016.

Zie hieronder voor het volleidge artikel zoals verschenen in het Algemeen Dagblad d.d. 12 oktober 2016.