Jarige universiteit doet vrijwilligerswerk voor Rotterdam

Collegevoorzitter Pauline van der Meer Mohr en drs. Bart Straatman van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) geven vrijdag 20 september 2013 om 10.00 uur het goede voorbeeld voor het grote vrijwilligersproject Erasmus4Rotterdam. Zij doneren op geheel eigen wijze de eerste minuten community service. De besturen van studie- en studentenverenigingen doen ook mee. In samenwerking met vrijwilligerswerk Rotterdam helpen zij op verschillende locaties in Kralingen en Crooswijk bij speeltuinen, kinderboerderijen en aan landschapsonderhoud. Dit Cadeau aan de Stad omvat op dit moment circa 40 projecten en duurt het gehele collegejaar 2013-2014.

Het eeuwfeest van de Erasmus Universiteit wordt in het academisch jaar 2013-2014 op vele manieren gevierd, ook met opgestroopte mouwen. Studenten en medewerkers zetten zich op vrijwillige basis in. Het project Erasmus4Rotterdam sluit aan bij het thema van het eeuwfeest ‘IMPACT’. Erasmus4Rotterdam is het cadeau van de honderdjarige Erasmus Universiteit aan de inwoners van de stad, en gaat het hele collegejaar vele duizenden uren vrijwilligerswerk omvatten. Op deze manier wil de EUR laten zien dat de academische wereld middenin de maatschappij staat en zich daar met passie voor inzet.

Voorbeelden van de vele Rotterdamse organisaties waar EUR-medewerkers en –studenten aan de slag gaan zijn MasterPeace, Sinterklaasbank, Resto VanHarte, Stichting Lezen & Schrijven, Albeda College, UNICEF, Amnesty International, Poetry International, Marathon Rotterdam. Het aantal uren wordt van te voren opgegeven en gevalideerd door de instelling waar de community service is verricht.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Persvoorlichting, 010 408 12 16 press@eur.nl