Jeroen Suijs benoemd tot hoogleraar financial Accounting bij Erasmus School of Economics

Jeroen Suijs benoemd tot hoogleraar financial Accounting bij

Per 1 juni 2017 is Jeroen Suijs benoemd tot hoogleraar Financial Accounting aan Erasmus School of Economics. Zijn missie is het verder verbeteren van de kwaliteit van het wetenschappelijk onderzoek binnen de Accounting, Auditing en Control groep van de faculteit. Het onderzoek van Suijs richt zich enerzijds op de rol van externe verslaggeving in het functioneren van financiële markten en anderzijds op het functioneren van de markt voor de externe accountantscontrole.

Na zijn studie econometrie en operations research en promotieonderzoek op het gebied van cooperatieve speltheorie, is Jeroen Suijs werkzaam geweest als universitair (hoofd)docent op het vakgebied accounting aan achtereenvolgens Tilburg University en de Rotterdam School of Management. Bij laatstgenoemde instelling werd hij in 2007 benoemd tot hoogleraar Financial Accounting. Sinds 2008 was hij werkzaam als hoogleraar aan Tilburg University waarvan de laatste 5 jaar als hoofd van het departement Accountancy. Zijn onderzoek is gepubliceerd in toonaangevende vakbladen, zoals de Journal of Accounting Research en de Journal of Accounting and Economics en Review of Accounting Studies.

Prof.dr. Bas Donkers, directeur van de capaciteitsgroep Bedrijfseconomie: ’De aanstelling van Jeroen Suijs is belangrijk voor de verdere ontwikkeling van het accountingonderzoek binnen Erasmus School of Economics. Afgelopen jaren zijn ongeveer tien jonge onderzoekers aangetrokken. De combinatie van de kennis en ervaring van professor Suijs met de ambities en passie van deze jonge onderzoekers, zal een grote invloed hebben op de productiviteit van de groep. Wij zijn dan ook zeer blij met zijn komst.’

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Communications Officer van Erasmus School of Economics +31 6 53 641 846 of rdegroot@ese.eur.nl