John Hauser over het belang van morphing voor marketing

John Hauser over het belang van morphing voor marketing

John Hauser, Kirin hoogleraar Marketing en hoofd van Marketing Group van de MIT Sloan School of Management en Stefan Stremersch, hoogleraar Marketing aan Erasmus School of Economics zijn geïnterviewd door Adformatie, een vakblad over reclame, marketing en media.

Het interview gaat over morphing, waarvan Hauser het resultaat als volgt uitlegt: ‘Een website die beter aansluit op de behoefte van de klant, die daardoor tevredener is, waardoor de website uiteindelijk een hogere omzet genereert.' Hauser legt in het interview uit hoe morphing precies in zijn werk gaat. 'De algoritmen ‘onder de motorkap’ zorgen ervoor dat de website, banner of welk andere vorm van content zich aanpast aan jouw persoonlijke stijl. Met een aantal clicks zijn die cognitieve stijlen van de gebruiker vast te stellen. Je krijgt als gebruiker dus onbewust inhoud, producten en diensten, voorgeschoteld waarmee je eerder aan de slag gaat. Het resultaat is dat het clickgedrag op reclamebanners verdubbelt. De conversie wordt door morphing geoptimaliseerd.'

Meer informatie

Klik hier om het interview te lezen bij Adformatie, d.d. 24 november 2016