Karen Maas over sustainability reporting MKB

Volgens Karen Maas, universitair docent aan Erasmus School of Economics en wetenschappelijk directeur CSR executive opleiding, worden de kansen die sustainability reporting bidet, niet optimaal benut door het MKB.  Het Midden en Klein Bedrijf zou haar strategische inzet kunnen vergroten, vanzelfsprekende activiteiten onder de aandacht brengen en beter oog houden voor het grotere geheel bij kantoren, zo verklaart Maas in een interview in de themabijlage Green Office van Het Financieele Dagblad van 26 april 2013.

Om op de juiste manier te veranderen, is het nodig meer in impact te denken en de daadwerkelijke prestaties te laten zien. 'Wanneer je een nieuw energieneutraal kantoor bouwt, dan is dat lovenswaardig. Maar wanneer je er zestig parkeerplekken bij bouwt, dan kan de CO2-uitstootbesparing negatief uitpakken,' aldus Maas.

Klik hier voor het gehele artikel.