Koning bij Opening Academisch Jaar

Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander is maandag 1 september 2014 aanwezig bij de Opening van het Academisch Jaar 2014-2015 van de Erasmus Universiteit Rotterdam. De plechtigheid markeert de officiële afsluiting van de viering van het honderdjarig bestaan van de universiteit. Prof.dr. Hans Clevers, president van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW), verzorgt de gastrede.

De Koning neemt een sculptuur, het gedenkboek ‘Ambitie & Identiteit’ en een fotoboek over het lustrumjaar in ontvangst. Verder krijgt burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam tijdens de plechtigheid de resultaten van Erasmus4Rotterdam, het vrijwilligersproject van het lustrumjaar, uitgereikt. Studenten en medewerkers van de Erasmus Universiteit hebben zich het afgelopen jaar ingezet voor allerlei projecten in Rotterdam. Thema van het eeuwfeest was ‘100 jaar impact’, over de invloed en betekenis van de Erasmus Universiteit voor de samenleving en de ontwikkeling van de wetenschap.

Rector magnificus prof.dr. Huibert Pols opent het Academische Jaar officieel. Voorafgaand daaraan reikt hij, samen met collegelid Bart Straatman, de universitaire prijzen uit aan:

Onderwijsprijs:

prof.mr.dr. Ruben Houweling, Erasmus School of Law

Onderzoeksprijs

dr. Jacco van Sterkenburg, Erasmus School of History Culture and Communication

Prof. Bruins Prijs

Linda Joosse, Erasmus MC

Prof. H.W. Lambersprijs

Cleo  Scholte, Erasmus School of Law and Erasmus School of Economics

otterdam Scriptie Prijs

Jeroen van den Broek, Criminologie

Top Support Award (individueel)

Jelle Jager, Hoofd Beveiliging

Top Support (team)

Wilbert Gantvoort, Marlous Janssen, Gabi Helfert and Petteri Raatikainen, webteam Rotterdam   School of Management, Erasmus University (RSM)

Het officiële deel van de Opening in de Aula van de universiteit begint om 17.00 uur en eindigt om 18.00 uur.

Registreren voor de Opening van het Academische Jaar kan via deze link.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Communications Officer, Erasmus School of Economics, rdegroot@ese.eur.nl, mobiel 06 53 641 846.