Laatste blik in dienstwoningen campus Woudestein

De drie dienstwoningen op campus Woudestein van de Erasmus Universiteit Rotterdam maken later dit jaar plaats voor het nieuwe Park Noord. Bij wijze van eerbetoon organiseert de universiteit van 18 tot en met 28 mei 2015 in twee woningen de expositie ‘Campus life over the years’, met nog nooit eerder vertoonde campusbeelden, portretten van internationale studenten en unieke verhalen van oud-bewoners van de dienstwoningen.

Vanaf het vroegste begin van de Erasmus Universiteit Rotterdam wordt er niet alleen gestudeerd op de campus, maar ook gewoond. Aan de noordkant van het terrein staan sinds 1969 drie dienstwoningen voor personeel. Oorspronkelijk waren de hoofden van de beveiligingsdienst, technische dienst en huishoudelijke dienst (het latere Erasmus Facilitair Bedrijf) gehuisvest in deze woningen. De bewoners van de toen nog behoorlijk afgelegen campus liepen tijdens sluitingstijden controlerondes of ondernamen actie bij storingen.

De dienstwoningen zijn altijd bewoond geweest door medewerkers van de Erasmus Universiteit. De laatste bewoner is Harmen Rebel, stafmedewerker Beveiligingsdienst, die er vier jaar met zijn gezin met veel plezier heeft gewoond.

Sinds 2009 wonen er ook studenten op campus Woudestein: 109 internationale studenten in het F-gebouw en 374 in het Hatta Building. De Erasmus Universiteit telt inmiddels een groot aantal studenten uit het buitenland.

Nieuw park
Later dit jaar ruimen de drie dienstwoningen het veld voor het toekomstige Park Noord, een nieuw park met sportvoorzieningen aan de noordkant van campus Woudestein, onderdeel van de vernieuwing van het universiteitsterrein.

Bij wijze van eerbetoon organiseert Campus in Ontwikkeling in twee dienstwoningen de expositie ‘Campus life over the years’. De expositie bevat nog nooit eerder vertoonde campusbeelden, portretten van internationale studenten en unieke verhalen van oud-bewoners van de dienstwoningen.De expositie wordt op maandag 18 mei om 16.00 uur geopend.

Lees hier meer over Campus in Ontwikkeling.

Team Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T 010 4081216 of E press@eur.nl