Liefde in tijden van Tinder in Studio Erasmus

Vind je via Tinder ware liefde? Waarom roept Feyenoord City zoveel emoties op? En Paul van Geest over de machtsstrijd tussen de populaire paus Franciscus en de conservatieven. Dat en meer dinsdag 26 februari 2019 in Studio Erasmus, de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Op dinsdag 26 februari 2019 in Studio Erasmus in Theater Rotterdam, staan o.a. op het programma:

• Filosoof Paul van Geest (auteur van o.a. Het katholicisme in Europa) over de recente Vaticaanse topontmoeting over misbruikschandalen en de machtsstrijd tussen de populaire paus Franciscus en conservatieve krachten.
  • Vind je via een dating-app ware liefde? – Elisabeth Timmermans onderzocht het effect van apps als Tinder en Happn op het ontstaan van relaties. Eind deze maand verschijnt haar boek Liefde in Tijden van Tinder.
  • Hoe duurzaam is ons financiële systeem? – Bijzonder hoogleraar Financiële Markten Mary Pieterse-Bloem over duurzame beleggingen, ontwrichtende factoren als Brexit en de mogelijkheid van een nieuwe crisis.
  • Huilen om de Kuip: waarom roept Feyenoord City zoveel emoties op? – Historicus Hilde Sennema over erfgoed, supporterssentiment en publieke besluitvorming.

Livemuziek van 'Vanavond Nog!’ (Codarts).

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met Studium Generale, Vers Beton, Erasmus Magazine en Theater Rotterdam. Mede mogelijk gemaakt door Erasmus Trustfonds. Presentatie: Geert Maarse.

Toegang gratis, reserveren mogelijk via deze link.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl