Liesbeth Noordegraaf over de monetaire wedloop in stimuleringsmaatregelen

Liesbeth Noordegraaf over de monetaire wedloop in

De monetaire wedloop is begonnen, gaat ECB-president Draghi mee op de Japanse toer van stimuleringsmaatregelen of laat hij zijn stimuleringsmaatregelen thuis? In het BNR economenpanel van 10 april 2013 met o.a. Martin van Vliet, macro-econoom bij ING en alumnus van Erasmus School of Economics, en Liesbeth Noordegraaf, universitair docent aan Erasmus School of Economics, wordt gepraat over de eventuele gevolgen voor Europa en de opties van Draghi.

‘In Japan was er jarenlang deflatie, wat in Europa niet het geval was’, aldus Noordegraaf. ‘Als ik Draghi was zou ik met veel belangstelling kijken naar hoe het zich ontwikkelt in Japan, maar ik zou het niet meteen gaan toepassen.’

• Klik hier voor het fragment in de uitzending van BNR Nieuwsradio op woensdag 10 april jl.