Liesbeth Noordegraaf over de Moraal van de Markt

Samen met Peter Wim Zuidhof en Irene van Staveren voert Liesbeth Noordegraaf, als filosoof en econoom verbonden aan Erasmus School of Economics, een panelgesprek over de Moraal van de Markt, o.a. naar aanleiding van het boek ‘Niet alles is te koop’ van Michael Sandell in het radioprogramma OBA Live van Radio 5 op woensdag 10 juli 2013.

Michael Sandell is een Amerikaanse politiek filosoof, die met zijn boek over 'markten 2.0' grote ophef veroorzaakte. Er is sinds de jaren '90 op veel meer plaatsen dan vroeger het geval was marktwerking ontstaan, bijvoorbeeld op het terrein van kinderopvang. Sandell is ervan overtuigd dat het geloof in de marktwerking enorm is doorgeschoten. Het economenpanel debatteert over de vraag of problemen met marktwerking zouden zijn opgelost als we 'de markt' zouden opheffen. En over de vraag welke nieuwe morele vragen markten 2.0 oproepen.

Het programma OBA Live (Openbare Bibliotheek Amsterdam) behandelt cultuur, politiek, moraal en wetenschap.

Klik hier voor het volledige fragment.