Liesbeth Noordegraaf reageert op uitspraak van de OESO over Slovenië

Liesbeth Noordegraaf reageert op uitspraak van de OESO over

‘Slovenië kampt met een ernstige bankencrisis. De overheid neemt onvoldoende maatregelen voor de herkapitalisatie van banken en een bail-in van obligatiehouders lijkt onvermijdelijk’, is de boodschap van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO). In het BNR economenpanel van 10 april 2013 met o.a. Martin van Vliet, macro-econoom bij ING en alumnus van Erasmus School of Economics, en Liesbeth Noordegraaf, universitair docent aan Erasmus School of Economics, wordt ingegaan op de situatie in Slovenië en de uitspraak van de OESO.

‘Logischerwijs kun je hier zeggen dat Slovenië het zelf zou moeten kunnen oplossen gezien de situatie waar ze in zitten, eventueel met hulp van obligatiehouders’, aldus Noordegraaf. ‘Ik vind het ook goed dat door die verspreking van Dijsselbloem nu echt die discussie over bail-in en bail-out naar boven is gekomen. Door de obligatiehouders er bij te betrekken krijgt de discussie over het redden van banken een hele nieuwe dimensie.’

• Klik hier voor het fragment in de uitzending van BNR Nieuwsradio op woensdag 10 april jl.