Maas pilot met havermelk in vijf koffieautomaten op de campus

Koffieleverancier Maas is een pilot gestart met plantaardige melk. Vanaf deze week kun je bij drie automaten op de campus je koffie of chocolademelk drinken met havertoppings. Wanneer het nieuwe onderwijsgebouw MFOII opengaat komen daar nog eens twee automaten bij. Als de pilot een succes blijkt worden er mogelijk meer automaten op de campus gevuld met havermelk in plaats van koemelk.

Havercappuccino’s op de campus

Het was al langer mogelijk om een plantaardige cappuccino, chocomelk of latte te halen op de campus, bijvoorbeeld bij het Erasmus Paviljoen, Starbucks, SPAR, New Fork en de Vitam coffeecorners in Mandeville- en Theil Building. Vanaf nu kun je dus ook plantaardige drankjes halen bij de koffieautomaten van Maas. De koffieautomaten met havermelk kun je gemakkelijk herkennen aan hun groene wrapping. Je vindt ze op de volgende locaties:

Havermelk toppings voor koffieautomaten
  • Begane Grond Sanders Building
  • Polak Building 2e en 4e etage
  • MFOII 3.25 en 5.01 (te gebruiken vanaf 1 november 2022)

De havermelk in deze koffieautomaten is 100% plantaardig en geschikt voor mensen met een vegan, lactosevrij of glutenvrij dieet. Kelly Batist van de afdeling Real Estate & Facilities is blij met de stap: “Deze pilot past mooi bij de ambities van de EUR om stappen te zetten naar een duurzame campus. Ook komen we hiermee tegemoet aan de wens van studenten en medewerkers om meer plantaardige keuzes te hebben op de campus.”

Meer plantaardige keuzes

Kelly Batist

Real Estate & Facilities

Duurzame en diervriendelijke keuze

Door vaker te kiezen voor havermelk in plaats van koemelk zorg je voor een lagere impact op het milieu. Een studie van de University of Oxford toont aan dat er drie keer zoveel CO2 wordt uitgestoten bij een glas koemelk dan bij plantaardige variaties. Ook is er minder land en water nodig om plantaardige melk te produceren.

Wist je dat de koffie en thee in de koffieautomaten op de campus ook heel duurzaam is? Die is Fairtrade-gecertificeerd en leverancier Maas zet zich volop in voor de Sustainable Development Goals.

Neem voor vragen contact op met de Service Desk via  telefoonnummer 010 -408 8880 (optie 4, facilitaire zaken) of per e-mail via servicedesk@eur.nl.