Maatschappelijk verantwoord ondernemen: van waarom naar hoe

Maatschappelijk verantwoord ondernemen: van waarom naar hoe

Dat de activiteiten van organisaties invloed hebben op de economie, maar ook op het milieu en de maatschappij is een oud gegeven. Als gevolg hiervan heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) in de afgelopen jaren serieuze vormen aangenomen. In de juli uitgave van het ‘Tijdschrift voor Economisch Onderwijs’ schrijft Karen Maas, assistent professor bij Erasmus School of Economics, over het MVO.

‘MVO heeft de potentie een strategische activiteit te zijn die waarde toevoegt aan de organisatie, de maatschappij en de ecosystemen. Echter, dit is alleen mogelijk wanneer aan twee voorwaarden wordt voldaan. Ten eerste moet MVO geïntegreerd zijn in de bedrijfsstrategie. Ten tweede moeten de effecten van een MVO activiteit goed in beeld worden gebracht.’ Aldus Maas.

Meer informatie

Klik hieronder om het volledige artikel te lezen in de juli uitgave van het ‘Tijdschrift voor Economisch Onderwijs’