Mario van Boven nieuwe directeur bedrijfsvoering Erasmus School of Economics

Met ingang van 1 september 2022 treedt Mario van Boven in dienst als directeur bedrijfsvoering bij Erasmus School of Economics. Mario van Boven werkt op dit moment nog als manager faculteitsbureau in de faculteit Management & Organisatie van de Haagse Hogeschool. Daarvoor heeft hij in diverse leidinggevende en bedrijfsvoeringsfuncties gewerkt bij de Rabobank en de Koninklijke Landmacht.

Hij volgt Suzanne van der Pluijm op, die eind mei haar functie neerlegde.

Over Mario van Boven, die verantwoordelijk wordt voor de ontwikkeling en uitvoering van de strategische doelstellingen op de gebieden Financiën, ICT, HRM, Bestuur en Beleid, en Facilitair & huisvesting, zegt decaan Patrick Groenen: ‘Ik heb er alle vertrouwen in dat Mario zich snel zal thuis voelen en dat hij de functie op een goede manier gaat invullen. Ik zie er naar uit om met hem samen te werken en verwacht dat zijn expertise, ervaring en persoonlijkheid een waardevolle toevoeging zullen zijn voor onze faculteit en het managementteam.’

Mario van Boven kijkt op zijn beurt uit naar zijn nieuwe baan: ‘Ik ga met veel enthousiasme en ambitie op 1 september starten en kijk uit naar de kennismaking en samenwerking met mijn nieuwe collega’s. Ik heb bewust gekozen voor een andere werkomgeving en verheug mij erg op de dynamiek en de uitdagingen van de academische wereld.’

Over Mario van Boven

Mario van Boven is na zijn opleiding aan de Koninklijke Militaire Academie ruim 10 jaar werkzaam geweest als officier bij de Koninklijke Landmacht in diverse leidinggevende en bedrijfsvoeringsfuncties, waaronder ook 3 uitzendingen in internationaal verband. Hier heeft hij veel ervaring en kennis opgedaan op het gebied van leiderschap en (team)samenwerking.

Daarna heeft hij 10 jaar gewerkt in diverse leidinggevende en bedrijfsvoeringsfuncties binnen de Rabobank, waar hij veel kennis en ervaring opgedaan heeft gedaan op alle gebieden van bedrijfsvoering. Tenslotte is hij sinds 2016 werkzaam als manager faculteitsbureau bij de Faculteit Management & Organisatie van de Haagse Hogeschool, waar hij verantwoordelijk is voor alle gebieden van bedrijfsvoering. Recentelijk heeft hij ook nog een executive master Management & Organisation afgerond aan TIAS.

Voor meer informatie neemt u contact op met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer aan Erasmus School of Economics, rdegroot@ese.eur.nl, 06 53 641 846.