Marloek Hoogewoud (EFR) over integriteit binnen de financiële wereld

Marloek Hoogewoud (EFR) over integriteit binnen de

Graaiende bestuurders, gesjoemel met rentestanden en het bedotten van beleggers. Het is allemaal gebeurd en het heeft de financiële sector een slecht imago bezorgd. ‘BNR vermogen’ bezocht de Erasmus School of Economics en ondervroeg enkele “bankiers van de toekomst”. Marloek Hoogewoud, Vice-President en Secretaris van de Economische Faculteitsvereniging Rotterdam, spreekt in de uitzending van BNR Nieuwsradio over de integriteit van bankiers en de rol van de universiteit hierbinnen.

‘Waar de opleiding economie wel aandacht besteedt aan bijvoorbeeld het ontstaan van de financiële crisis en het voorkomen ervan, denk ik toch dat de daadwerkelijke vorming van integriteit en ethisch besef meer een taak voor de toekomstige werkgevers en de overheid is.’ Dit antwoordt Hoogewoud op de vraag of er wel genoeg aandacht besteed wordt aan ethische vorming.

Klik hier om het hele fragment te beluisteren van BNR Nieuwsradio, 27 februari 2014.