MOOC's Erasmus School of Economics succesvol in aantallen en beoordelingen

Massive open online course

Conform de facultaire strategie weet Erasmus School of Economics haar wetenschappelijke kennis op het gebied van economie en econometrie wijd te verspreiden met haar open access, online onderwijs. In de afgelopen 4 jaar heeft de economische faculteit drie succesvolle Massive Open Online Courses (MOOC's) ontwikkeld.

MOOC Econometrics: Methods and Applications

In 2015 lanceerde Erasmus School of Economics de MOOC Econometrics: Methods and Applications, die in nog geen 4 jaar tijd meer dan 100.000 cursisten bereikte. Een recordaantal en verreweg de meest succesvolle MOOC van Erasmus Universiteit Rotterdam.

MOOC Advanced Valuation & Strategy - M&A, Private Equity, and Venture Capital

In oktober 2018 introduceerde hoogleraar Han Smit (corporate finance), samen met collega’s Dyaran Bansraj en Nishad Matawlie, de MOOC “Advanced Valuation & Strategy - M&A, Private Equity, and Venture Capital”. Deze MOOC, die nuttig is voor leidinggevenden die volledige strategieën moeten waarderen en voor alle studenten die geïnteresseerd zijn in bedrijfsfinanciering en strategie, heeft inmiddels meer dan 16.000 cursisten bereikt, die de MOOC kwalificeren met een rating van 4,8.

MOOC Enjoyable Econometrics: in 4 maanden al meer dan 1.000 cursisten

De meest recente MOOC van Erasmus School of Economics, Enjoyable Econometrics, is gelanceerd in oktober 2019 en heeft in 4 maanden tijd al meer dan 1.000 cursisten. De MOOC is ontwikkeld door hoogleraar toegepaste econometrie Philip Hans Franses, en is gebaseerd op zijn gelijknamige boek dat door Cambridge University Press werd uitgebracht in 2018.

Neem voor meer informatie contact op met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer bij Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, mobiele telefoon: +31 6 53641 846.