Na 50 jaar nieuwe partner voor security: Trigion wordt Securitas

Paviljoen Campus Woudestein
Securitas beveiligingsdiensten

Beveiligingsbedrijf Securitas neemt vanaf 1 juli 2022 de beveiliging van de Erasmus Universiteit Rotterdam voor zijn rekening. Het inwerktraject is al gestart, wat betekent dat je de komende tijd extra beveiligingspersoneel kunt tegenkomen op Campus Woudestein, Erasmus University College en ISS in Den Haag.

Europese Aanbesteding definitief gegund

De overeenkomst voor beveiligingsdienstverlening met huidige beveiligingspartner Trigion loopt in juni 2022 af. Daarom heeft de dienst Real Estate & Facilities een Europees aanbestedingstraject doorlopen en het resultaat hiervan is nu definitief; Beveiligingsbedrijf Securitas zorgt vanaf 1 juli 2022 voor de beveiliging van Campus Woudestein, Erasmus University College en ISS in Den Haag. Dit betekent ook dat Trigion na een mooie samenwerking van ruim 50 jaar de locaties van de Erasmus Universiteit Rotterdam zal gaan verlaten.

Logo Trigion beveiliging Logo Securitas beveiliging

Beveiligers met buddy

Zover is het echter nog niet. Voordat Trigion het stokje kan overdragen moeten de nieuwe beveiligingsmedewerkers eerst goed worden ingewerkt. Daarom is er per 16 mei 2022 een inwerktraject met buddyconstructie opgestart. Dit houdt in dat de beveiligers van Securitas meelopen met de beveiligers van Trigion, om de omgeving en procedures alvast goed te leren kennen. Het kan dus gebeuren dat je de komende tijd extra beveiligers of hospitality medewerkers ziet rondlopen op Campus Woudestein, Erasmus University College en ISS in Den Haag, of dat je beveiligers in twee verschillende uniformen tegenkomt.

Securitas beveiligingsdiensten

Ambities voor de toekomst

In de nieuwe samenwerkingsovereenkomst zijn mooie ambities geformuleerd die bijdragen aan een veilige, prettige en vertrouwde campus. Hierover zullen de komende tijd meer details bekend worden gemaakt, dus houd de website in de gaten voor nieuws en updates.

Vragen over dit onderwerp? Stel ze via campus.security@eur.nl.