Nationaal Geschiedenis Onderwijs Congres

Op 10 maart organiseert VGN het Nationaal Geschiedenis Onderwijs Congres, in samenwerking met de afdeling Geschiedenis van de Erasmus School of History, Culture and Communication.

Burgerschap

Een belangrijk thema tijdens het congres is burgerschap, omdat het voortgezet onderwijs steeds vaker wordt geacht leerlingen op te leiden tot goede burgers. Tijdens het congres zal dan ook gesproken worden over de relatie tussen onderwijs over burgerschap en onderwijs over geschiedenis.

Sprekers

Siep Stuurman (UU/EUR) en Jan Drentje (RUG) zijn de hoofdsprekers. Vanuit de Erasmus Universiteit Rotterdam zullen Paul van de Laar, Gijsbert Oonk en Robbert-Jan Adriaansen ook een bijdrage leveren. 's Middags zijn er diverse workshops voor geschiedenisdocenten.

Het programma en andere praktische informatie vindt u hier.