Nelly Voogd benoemd tot lid in de Orde van Oranje-Nassau

Burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft vrijdag 26 april 2013 tijdens de jaarlijkse lintjesregen op het stadhuis van Rotterdam Nelly Voogd gedecoreerd. Zij is benoemd tot lid in de Orde van Oranje -Nassau.

Nelly Voogd, die vorig jaar na een lange staat van dienst binnen Erasmus School of Economics met pensioen ging, heeft bruggen weten te slaan tussen kunst, cultuur en wetenschap. Dat deed zij bijvoorbeeld met de oprichting van de Faculty Club die zij zes jaar lang exploiteerde. Ze organiseerde tentoonstellingen en wist altijd weer op een charmante en sociale manier het bedrijfsleven en de Rotterdamse cultuur naar de universiteit te halen. Met het Audiovisueel Centrum van de Erasmus Universiteit Rotterdam sleepte Nelly Voogd twee van de zes nominaties in de wacht voor een aanmoedigingsprijs. Het ging om inzendingen voor het wetenschappelijk film- en videofestival, onderdeel van het Nederlands Film Festival.