Nieuw boek: Doeltreffend beïnvloeden, van Willem Verbeke en Lamar Qayoumi

Nieuw boek: Doeltreffend beïnvloeden, van Willem Verbeke en

Deze maand is het boek Doeltreffend beinvloeden verschenen van de hand van Willem Verbeke, hoogleraar sales- en accountmanagement aan Erasmus School of Economics en alumnus Lamar Qayoumi.

Gebaseerd op inzichten van gedragseconomie en socio-neurowetenschappen hebben Verbeke en Qayoumi zes 'bouwstenen' ontwikkeld waarmee iedereen kan leren om een individu of een groep effectief te beïnvloeden – of om een toegepaste beïnvloedingstechniek te herkennen en jezelf daar beter tegen te kunnen verweren. In Doeltreffend beïnvloeden worden deze zes bouwstenen uitgebreid besproken en geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk. Tevens gaan de auteurs in op de drie afzonderlijke processen die een belangrijke rol spelen bij het beïnvloeden van een ander: elementaire, cognitieve en gevoelsprocessen.

Volgens de auteurs is Doeltreffend beinvloeden een praktische handleiding voor wie daadwerkelijk zijn beïnvloedingstechnieken wil verbeteren. Ook geeft het een fascinerend inzicht in de vaak verborgen mechanismen die onze huidige maatschappij in sterke mate kenmerken.

Voor meer informatie over Doeltreffend beinvloeden, klik hier.