Nominaties van start voor de 5e FAME Athena Award

Vanaf deze week kun je iemand nomineren voor de 5e FAME Athena Award. De belangrijkste prijs van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) voor het erkennen van personen die vrouwelijk talent binnen de EUR-gemeenschap stimuleren en aanmoedigen.

In de afgelopen 5 jaar is deze prestigieuze prijs uitgereikt aan enkele toonaangevende professionals en academici aan de EUR. Voor het eerst in de geschiedenis van deze Award, erkent FAME Athena ook de belangrijke bijdragen van studenten.

De winnaar van de FAME Athena Award ontvangt een door de Rector Magnificus gesigneerde oorkonde en een op maat gemaakt schilderij van gerenommeerd kunstenares Sofja Wolsky. De prijs zal worden uitgereikt tijdens de Dies Natalis op vrijdag 8 november 2019.

Dit jaar staan de nominaties open voor iedereen die werkt op- of studeert aan de Erasmus Universiteit of het Erasmus MC.
Je kunt iemand nomineren tot 16 september 2019. Meer informatie over de criteria en regels kun je vinden in het reglement.

Winner FAME Athena Award Lizzy Boonen

"Lizzy fungeert als een rolmodel, een echte ambassadeur en inspiratie voor veel vrouwen en mannen, en verdient de FAME Athena Award 2018." - FAME Athena Jury over 2018 Prijswinnaar, Lizzy Boonen

De Erasmus Universiteit Rotterdam en FAME (Female Academics Moving toward Equity) streven naar een evenredige vertegenwoordiging van vrouwelijke talent binnen de academische omgeving. Met de Athena Award vraagt FAME aandacht voor medewerkers en studenten die op onderscheidende wijze vrouwelijk talent binnen de EUR-gemeenschap stimuleren en daarmee een voorbeeld zijn voor anderen.