Nyota Kanyemesha wint Lambers Student Excellence Award 2022

Rector Annelien Bredenoord op het podium
Nyota Kanyemesha Lambers Student Excellence Award Dies Natalis
Photography by Alexander Santos Lima

Nyota Kanyemesha van ESHCC is een van de twee winnaars van de Lambers Student Excellence Award 2022. De award werd uitgereikt tijdens de 109e Dies Natalis ceremonie op dinsdag 8 november. De winnaars kregen een penning en een geldbedrag van 3.500 euro.

Naast haar goede studieprestaties, genoot Nyota extra waardering onder de juryleden vanwege haar kritische houding en het overwinnen van enkele obstakels. Ook prijst de jury haar vrijwilligerswerk, omkijken naar anderen en de manier waarop ze de Erasmiaanse waarden omarmt.

“Nyota is een student vol potentie en heeft een bloeiende academische carrière voor zich”

Nyota zit in het eerste jaar van haar Research Master Sociology of Culture, Media and the Arts. Vanwege haar uitstekende studieresultaten hebben de decaan en de vice-decaan onderwijs van de faculteit er het volste vertrouwen in dat ze in de zomer van 2023 afstudeert. Ze zeggen: “Nyota’s docenten noemen haar stralende glimlach en haar bereidheid om anderen te helpen. Ze is betrokken, veelzijdig en een echte teamspeler. Deze kwaliteiten, samen met haar academische en onderzoekskwaliteiten, maken Nyota een student vol potentie die een bloeiende academische carrière voor zich heeft.”

Else-Marie van den Herik & Nyota Kanyemesha
Alexander Santos Lima

Een bijzondere editie: twee winnaars

Ieder jaar op de Dies Natalis wordt de Lambers Student Excellence Award uitgereikt aan studenten die een buitengewone onderwijs- of onderzoeksprestatie hebben geleverd. Maar de editie van 2022 is een bijzondere: er zijn namelijk twee winnaars. Zowel Nyota Kanyemesha (ESHCC) als Else Marie van den Herik (ESE en ESL) wint de award.

De reden dat het Erasmus Trustfonds de award dit jaar aan twee winnaars uitreikt, is een levendige discussie onder de juryleden over cijfers als indicatie van de studieprestaties enerzijds en het belang van persoonlijke motivatie, ontwikkeling en impact.