Onno Steenbeek te gast bij Studio Erasmus

Onno Steenbeek, praktijkhoogleraar Risicobeheer van Pensioenfondsen aan Erasmus School of Economics, laat zien dat pensioenfondsen het veel beter doen dan wij allemaal denken. Het grote gevaar, zo betoogt hij in Studio Erasmus op 10 september 2013, is niet de tegenvallende beursresultaten, maar de lage rente en de levensverwachting, die nog sneller stijgt dan verwacht.

''Het zit hem in de manier waarop we de verplichtingen berekenen want die gaan uit van een prudent laag rendement; hoe lager de rente, hoe meer geld we in kas moeten hebben om op de lange termijn de pensioenen te kunnen garanderen'', aldus Onno Steenbeek.

Studio Erasmus is de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit, over wetenschap en actualiteit. Deze editie werd opgenomen in de Rotterdamse Schouwburg en is een coproductie van SG Erasmus, Erasmus Podium en de Rotterdamse Schouwburg.

Klik hier voor het gehele fragment.