Ontdek onderzoek van beleidsexperts, denktanks en NGO’s in onze trial op Policy Commons

De Universiteitsbibliotheek biedt tot en met 30 september toegang tot Policy Commons. Policy Commons is een one-stop platform voor objectief, op feiten gebaseerd onderzoek van 's werelds toonaangevende beleidsexperts, onpartijdige denktanks, IGO's en NGO's.

Policy Commons verzamelt rapporten, blogposts, werkdocumenten, artikelen, datasets en meer van duizenden beleidsorganisaties van over de hele wereld. Het platform biedt toegang tot meer dan 25 miljoen pagina’s speciaal geselecteerde, hoogwaardige output. Dit omvat publicaties van meer dan 350 gestopte en inactieve denktanks, en exclusieve historische inhoud die teruggaat tot 1920. Er komen meer dan 7.300 onderwerpen aan bod, waaronder COVID-19, onderwijstrends, duurzame ontwikkeling, klimaatverandering, Black Lives Matter, gezondheidszorg, nucleair beleid, gendergelijkheid, raciale rechtvaardigheid en Brexit.

Naast het verkennen van de grootste verzameling beleidsinhoud die ooit op één plek is verzameld, kan je Policy Commons ook gebruiken om de ​gids met 16.600 beleidsorganisaties door te nemen.

Laat het ons weten als je vindt dat de Universiteitsbibliotheek ook na september 2021 toegang moet verlenen tot Policy Commons.

Vragen? Neem contact op met Frea Haandrikman (Faculty Liaison Sociale Wetenschappen)