Oproep tot bijdrage Historicidagen 2021: Grenzeloze Geschiedenis

De oproep tot bijdragen voor de Historicidagen 2021 staat online. Het programma van deze derde, Rotterdamse editie biedt weer een breed scala aan lezingen, presentaties, workshops en discussies waaraan je zelf een bijdrage kunt leveren. Deze editie kan er gekozen worden uit drie soorten sessies: Spreading the News Sessions, Opinions without Borders en Crossing Border Sessions.

Let op: het formeel indienen van bijdragen kan pas vanaf 1 december aanstaande. Houd tot die tijd deze website in de gaten voor informatie over de indieningsprocedure.

Download de oproep tot bijdrage.

Historicidagen 2021
De Historicidagen 2021 vinden van 26 tot en met 28 augustus 2021 plaats en worden georganiseerd door het KNHG en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het thema Grenzeloze Geschiedenis weerspiegelt de wijze waarop geschiedenis in Rotterdam wordt aangepakt: interdisciplinair, transnationaal en wars van denken in traditionele tijdsperiodes en andere klassieke ‘hokjes’.

Het doel van de Historicidagen is het verbinden van allen die beroepsmatig met het verleden bezig zijn: docenten, studenten, medewerkers van archieven, musea en andere erfgoedinstellingen, zelfstandig ondernemers, onderzoekers en andere (kunst)historische professionals.

Meer informatie over de Historicidagen 2021.