Oratie Peter Kavelaars aan University of Curaçao

Op 19 januari a.s. houdt Peter Kavelaars, hoogleraar fiscale economie aan Erasmus School of Economics, een oratie aan University of Curaçao in Willemstad Curaçao. Hiermee aanvaardt hij zijn benoeming tot buitengewoon hoogleraar fiscaal recht en economie aan deze universiteit.

Deze benoeming markeert tevens de start van een nieuw ontwikkelde studierichting fiscaal recht en economie aan University of Curaçao als opvolger van de huidige HBO-opleiding fiscaal recht en economie. Komend academisch jaar kunnen afgestudeerde studenten via een pre-master zich voorbereiden op deze wetenschappelijk master.

Kavelaars besteedt in zijn oratie uitvoerig aandacht aan de huidige internationale ontwikkelingen op het gebied van het tegengaan van belastingontwijking, mede in relatie tot Curaçao. Kern van zijn betoog is dat Curaçao vooral moet meedoen met de realisatie van deze ontwikkelingen en actief moet meewerken aan de totstandkoming van een netwerk van belastingverdragen.

Hieronder vindt u artikelen uit diverse plaatselijke media, betreffende de oratie van Peter Kavelaars.