ORTEC hoofdsponsor van OR 2013

ORTEC,  een van de grootste aanbieders van geavanceerde optimalisatie-oplossingen voor planning, is hoofdsponsor geworden van de internationale conferentie Operations Research (OR 2013), die van 3 tot en met 6 september in Rotterdam plaatsvindt. De feestelijke ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst tussen ORTEC en Erasmus School of Economics (ESE) vond plaats op het hoofdkantoor van ORTEC in Gouda op 29 april 2013.

Met naar verwachting tussen de 700 en 1000 deelnemers is de internationale conferentie Operations Research (OR 2013) één van de grootste op het gebied van de besliskunde. De conferentie komt voort uit de jaarlijkse bijeenkomst van de German Operations Research Society (GOR) en wordt steeds vaker buiten Duitsland georganiseerd door een zusterorganisatie van de GOR.

Het thema van OR 2013 is “Impact on People, Business and Society” waarmee het belang van de besliskunde als toegepaste wetenschap benadrukt wordt. Internationaal neemt Nederland binnen de besliskunde een vooraanstaande positie in, zowel in het academisch onderzoek als bij succesvolle innovatieve toepassingen. Niet voor niets weten Nederlandse besliskundigen geregeld prestigieuze internationale prijzen te winnen. Mede in het licht van het honderdjarig bestaan van de Erasmus School of Economics biedt OR 2013 een uitstekende gelegenheid om deze prestaties nog eens over het internationale voetlicht te brengen.