Oud-hoogleraar Harrie Langman overleden

Op 1 augustus is oud-hoogleraar Harrie Langman overleden, de eerste decaan van de Interfaculteit Bedrijfskunde, voorloper van de Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM). Hij werd 85 jaar.

Harrie Langman stond aan de wieg van de huidige Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM). Hij werd in 1968 bouwdecaan en twee jaar later de eerste decaan van de Interfaculteit Bedrijfskunde, destijds een tweejarige postkandidaatsopleiding van de Nederlandse Economische Hogeschool (NEH) in samenwerking met de toenmalige TH Delft. Deze interfaculteit, de eerste in Nederland, met in eerste instantie dertig studenten, mondde uiteindelijk uit in de huidige Rotterdam School of Management.

Daarnaast was Langman van 1964 tot en met 1971 (buitengewoon) hoogleraar bedrijfshuishoudkunde aan de NEH, voorloper van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

In 1971 werd Langman namens de VVD minister van Economische Zaken, een functie die hij tot en met 1973 bekleedde. Na zijn ministerschap was hij onder meer lid Raad van de Bestuur van ABN (Algemene Bank Nederland).Meer over zijn maatschappelijke carrière en functies op deze site.

Lees ook het interview in RSM Outlook dat RSM-decaan Steef van de Velde onlangs had met Harrie Langman.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, 010 4081216 of press@eur.nl