Ouders worden ongelukkig van het krijgen van kinderen

Ouders worden ongelukkig van het krijgen van kinderen, zo blijkt uit een Duits onderzoek. Tweeduizend mensen werd regelmatig gevraagd hoe gelukkig ze zijn. Bij mensen die het eerste kind kregen, daalde het geluk met bijna anderhalve punt. Ruut Veenhoven, verbonden aan het kennis- en expertisecentrum voor geluksonderzoek, Erasmus Happiness Economics Research Organisation (EHERO), geeft zijn mening bij BNR Nieuwsradio, d.d. 13 augustus 2015.

‘In de eerste dagen na de zwangerschap en de bevalling piekt het geluk, daarna zakt het een beetje en komen ze uiteindelijk iets onder het gemiddelde van vergelijkbare stellen die geen kinderen hebben gekregen.’ Aldus Veenhoven.

Klik hier om het volledige fragment te beluisteren bij BNR Nieuwsradio, d.d. 13 augustus 2015.