Patrick Verwijmeren haalt samen met student Mats van Marle publicatie binnen

Patrick Verwijmeren haalt samen met student Mats van Marle

Het wetenschappelijke artikel dat Patrick Verwijmeren, hoogleraar Corporate Finance aan Erasmus School of Economics, geschreven heeft in samenwerking met Mats van Marle, student aan Erasmus School of Economics, zal in december 2017 gepubliceerd worden in het Journal of Empirical Finance.

In het artikel, ‘The Long and Short of Convertible Arbitrage’, vinden Van Marle en Verwijmeren dat de gemiddelde houdingsperiode van nieuw uitgegeven converteerbare obligaties door convertible arbitrage hedgefondsen ongeveer 11.6 maanden bedraagt. De houdingsperiode bevat 14% van de looptijd van de obligatie. Deze relatief korte houdingperiode wijst er volgens Van Marle en Verwijmeren op dat de motivatie van hedgefondsen om converteerbare obligaties te houden zich onderscheidt van de traditionele redenen van bedrijven om deze uit te geven. Uit hun onderzoek blijkt ook dat zowel de issue als de karakteristieken van de hedgefondsen de houdingsperiodes beïnvloeden.

Klik hier voor het artikel in the Journal of Empirical Finance, d.d. december 2017.