Pearl Dykstra in bestuur International Science Council

Socioloog prof. dr. Pearl Dykstra van de Erasmus Universiteit is gekozen als lid van het bestuur van de International Science Council (ISC). Zij is voorgedragen door Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW).

Het ISC is een non-gouvermentele organisatie met leden in meer dan 180 wetenschappelijke instituties. ISC wil fungeren als de ‘wereldwijde stem voor de wetenschap’ en om ‘wetenschap als een wereldwijd publiek goed’ te zien. ISC wil door internationale coördinatie en samenwerking een bijdrage leveren aan een effectievere omgang van grote maatschappelijke vraagstukken.

• Pearl Dykstra is hoogleraar Empirische Sociologie bij Erasmus School of Social and Behavioural Sciences. Zij is onderzoeksdirecteur van het Departement Bestuurskunde en Sociologie. Tot 2017 was zij vice-president van de KNAW. Daarnaast is zij Debuty Chair van de High Level Group van wetenschappers die het bureau van Europese Commissarissen adviseert.

Pearl Dykstra kijkt naar de lucht.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 of E press@eur.nl