Persoonlijke ontwikkeling centraal bij Pre Academic Programme

Erasmus School of Law

Afgelopen week vond de vierde editie plaats van het Pre Academic Programme (PAP), georganiseerd door de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Zo’n 150 aankomend studenten aan Erasmus School of Law en het Erasmus MC gingen 4 dagen lang aan de slag om met een vliegende start aan hun studie te beginnen. Door middel van vele workshops, persoonlijke verhalen, inspirerende colleges en opdrachten werkten de deelnemers aan (persoonlijk) leiderschap, goalsetting, het bereiken van succes en effectief studeren.

Uit onderzoek is al gebleken dat deelnemers aan het PAP gemiddeld genomen betere prestaties behalen, hogere verwachtingen van zichzelf hebben en een grotere bevlogenheid en betrokkenheid tonen. Erasmus School of Law wil door middel van het programma MyFuture haar studenten de kans bieden om ook, of juist verder, te werken aan hun persoonlijke ontwikkeling in de breedste zin van het woord.

Tijdens het PAP hebben ruim 70 aankomend studenten al aangegeven dat zij zeker zullen deelnemen aan de workshops en trainingen in dit kader. Ook bieden zij Erasmus School of Law de gelegenheid om met hen in gesprek te gaan over een mogelijk verdere ontwikkeling en invulling van MyFuture. Daar zijn we groos op!