Peter van der Zwan over de verdubbeling van het aantal ondernemers in Nederland

Peter van der Zwan over de verdubbeling van het aantal

Ondernemen wordt steeds populairder onder Nederlanders. Het aantal nieuwe ondernemers is de afgelopen vier jaar zelfs verdubbeld, zo blijkt uit de recent bekend gemaakte cijfers uit het Nederlandse rapport van de Global Entrepreneurship Monitor dat onderzoeksbureau Panteia jaarlijks publiceert. Ook scoort Nederland hoog op internationale schaal. Peter van der Zwan, onderzoeker bij Panteia en tevens als universitair docent verbonden aan de Erasmus School of Economics, gaat in op deze groeicijfers in Dagblad Trouw, d.d. donderdag 29 november 2013.

'Vanuit de overheid is er veel aandacht voor ondernemerschap,' zo verklaart Van der Zwan. 'Ook is er op middelbare scholen veel aandacht voor, waardoor jongeren enthousiast raken.'

• Klik hier voor het artikel met Van der Zwan in Dagblad Trouw, d.d. donderdag 29 november 2013.