Philip Hans Franses geeft commentaar op het herstel in de bouwsector

Philip Hans Franses geeft commentaar op het herstel in de

De omzet in de bouw is in het vierde kwartaal van het afgelopen jaar met bijna 1 procent gestegen, de eerste toename sinds het vierde kwartaal van 2011. Dat blijkt uit de gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) d.d. 17 februari jl. In heel 2013 daalde de bouwomzet met ruim 4 procent vergeleken met een jaar eerder. "De bouw zat vorig jaar nog steeds in recessie, maar het herstel is zichtbaar'', aldus het statistiekbureau. Philip Hans Franses, hoogleraar Toegepaste Econometrie en hoogleraar Marketing Research aan de Erasmus School of Economics, geeft zijn commentaar.

Volgens Franses is de verandering in de bouwsector zeker aan de gang. ‘’Als in de bouw iets stijgt of daalt zijn dat natuurlijk allemaal langdurende, langlopende projecten en trajecten dus je mag dat wel interpreteren als dat daar mensen vertrouwen hebben dat ze in de toekomst met de opgeleverde gebouwen iets kunnen doen en dat er wellicht prijsstijgingen worden verwacht. Hier zit dus ook een soort van verwachting van de betreffende sector in verweven”, aldus Philip Hans Franses, hoogleraar Toegepaste Econometrie en hoogleraar Marketing Research aan de Erasmus School of Economics.

Klik hier voor het gehele fragment met Philip Hans Franses bij BNR Nieuwsradio van 17 februari 2014.