Polak Building per direct gesloten

Polak Building

De Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) heeft besloten om Polak Building op campus Woudestein per direct te ontruimen en te sluiten. Dit naar aanleiding van scheurvorming in de vloeren van het gebouw. Waardoor de scheuren precies zijn veroorzaakt is nog niet duidelijk.

Nader onderzoek

Voorlopig blijft Polak Building (onderwijsgebouw) uit voorzorg tot en met 26 september gesloten voor nader onderzoek. Uit dit onderzoek moet blijken welke maatregelen nodig zijn om het gebouw weer veilig in gebruik te kunnen nemen. De sluiting geldt voor het gehele gebouw en daarom moeten de winkels in de plint van Polak Building, de Community for Learning & Innovation (CLI) en de studio van het Media Support Centre ook sluiten.

Onderwijsactiviteiten

De onderwijsactiviteiten in Polak Building die gepland staan voor de periode dinsdag 14 tot en met zondag 26 september worden omgeboekt. Vanaf volgende week worden de wijzigingen doorgevoerd. Mogelijk zal (een deel van) het onderwijs online moeten worden gegeven.

Actuele informatie kunnen studenten vinden in hun rooster via https://timetables.eur.nl/schedule (De faculteit ESSB maakte een instructiefilmpje dat laat zien hoe je jouw rooster kunt inzien.)

Nadere updates zullen op deze pagina volgen.

Voor al uw persgerelateerde vragen kunt u contact opnemen met:

Rateb Abawi
Sr. Woordvoerder Erasmus Universiteit Rotterdam