Polak Building weer open per 27 september aanstaande

Polak Building

Polak Building op campus Woudestein kan per maandag 27 september weer open. Het gebouw is veilig en medewerkers en studenten kunnen weer gebruik maken van de ruimtes voor het onderwijs. Twee weken geleden besloot de EUR het gebouw preventief te sluiten naar aanleiding van scheurvorming in de vloeren. De afgelopen twee weken heeft Royal HaskoningDHV in opdracht van de EUR onderzoek gedaan naar de oorzaak van in de vloeren ontstane scheuren. De uitkomsten laten zien dat het gebouw veilig is voor gebruik voor onderwijsactiviteiten. De komende dagen maken medewerkers van de EUR de ruimtes in Polak Building weer gebruiksklaar. Het gebouw is daarna vanaf 27 september aanstaande weer volledig toegankelijk.

Oorzaak scheurvorming

Royal HaskoningDHV heeft in opdracht van de Erasmus Universiteit Rotterdam de aanwezige scheurvorming in de vloeren onderzocht. Uit het onderzoek blijkt dat de scheuren horen bij het gedrag van betonconstructies en geen vermindering veroorzaken van het draagvermogen van de vloeren. De vloer is in staat om ter plaatse van de scheuren de optredende belastingen te dragen. We hebben ook onderzoek laten uitvoeren naar externe factoren (bouwactiviteiten op de campus en hoogte waterpeil vijver) in relatie tot de scheurvorming. Er zijn geen aanwijzingen dat de scheuren in Polak Building veroorzaakt worden door invloeden van buiten het gebouw. De resultaten van het uitgevoerde onderzoek laten zien dat de constructieve veiligheid van de vloeren voor het gebruik voor onderwijsactiviteiten in orde is.

Onderwijsactiviteiten

De onderwijsactiviteiten in Polak Building starten weer vanaf 27 september 2021. Actuele informatie kunnen studenten vinden in hun rooster via https://timetables.eur.nl/schedule

De studieplekken in het gebouw zullen ook vanaf maandag 27 september weer geopend worden. Dit geldt ook voor de Community for Learning & Innovation (CLI) en de studio van het Media Support Centre.

Voor al uw persgerelateerde vragen kunt u contact opnemen met:

Rateb Abawi
Sr. Woordvoerder Erasmus Universiteit Rotterdam