Private investeringen blijven achter bij die van de overheid

Op dinsdag 10 september 2013 vond de eerste editie plaats van 'The State of our Economics', georganiseerd door Erasmus School of Economics, het Samenwerkingsverband Zuidvleugel en NRC Handelsblad. Tijdens deze bijeenkomst gaf Emre Karali, econoom in spe en PhD aan Erasmus School of Economics, een lezing over de Nederlandse economie.

Karali gaf een analyse over de Nederlandse economie in internationaal perspectief. Hij richtte zich daarbij vooral op innovatie, economische clustering en de internationale concurrentiepositie. Karali ging in op de positie van de zuidelijke en noordelijke Randstad. Prof.dr. Bas Jacobs, hoogleraar openbare financiën en economisch beleid aan Erasmus School of Economics, en prof.dr. Henk Volberda (Rotterdam School of Management) gaven vervolgens hun reflectie op de analyse van Emre Karali.

• Klik hier voor het item op de website van het Samenwerkingsverband Zuidvleugel.