Prof. dr. Ellen Hey ontvangt eredoctoraat van Stockholm University

Prof. dr. Ellen Hey, hoogleraar Internationaal publiekrecht aan Erasmus School of Law, heeft op 30 september jl. een eredoctoraat in ontvangst mogen nemen van Stockholm University.

Professor Hey verkreeg het eredoctoraat vanwege haar grote bijdrage aan het onderzoek op het gebied van het internationaal milieurecht en het internationaal institutionele recht, alsmede vanwege haar grote verdiensten voor Stockholm University. Professor Hey werkte onder meer samen met het Stockholm Environmental Law and Policy Centre en vertegenwoordigt Stockholm University in de Elizabeth Haub Prize Jury. Bovendien neemt zij zitting in de Scientific Council van het Stockholm Centre for International Law and Justice. De erepromotor is prof. dr. Said Mahmoudi, (emeritus) hoogleraar Internationaal Recht aan de rechtenfaculteit van Stockholm University. De ceremonie vond plaats in het gemeentehuis te Stockholm, waar ook het diner voor de Nobelprijswinnaars plaatsvindt.

Het bestuur van Erasmus School of Law wil deze eervolle gebeurtenis in Stockholm natuurlijk niet ongemerkt laten voorbijgaan. Graag nodigen wij u daarom van harte uit om Ellen persoonlijk te feliciteren en het glas te heffen op dit heugelijke feit tijdens een informele borrel met het bestuur. Wij zien ernaar uit u daartoe te begroeten op dinsdag 4 oktober om 16.00 uur in het Erasmus Paviljoen (Serre – Erasmus Honours Academy Study Lounge).

Met vriendelijke groet,

Suzan Stoter & Fabian Amtenbrink