Prof. dr. Frank van der Duijn Schouten nieuwe interim-decaan Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC)

Prof.dr. Van der Duijn Schouten

Het College van Bestuur van de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft prof. dr. Frank van der Duijn Schouten per 24 juni 2019 benoemd tot interim-decaan van de Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC).

Frank van der Duijn Schouten is een zeer ervaren en gerespecteerd bestuurder. Hij staat bekend als bruggenbouwer die weet te motiveren en te enthousiasmeren. Rector magnificus Rutger Engels: “We zijn blij dat Frank van der Duijn Schouten met zijn verbindende kwaliteiten bereid is om deze functie tijdelijk te bekleden.”

Het College van Bestuur acht het van strategisch belang om binnen de Erasmus Universiteit een sterke positie in onderwijs en onderzoek op het terrein van de Social Sciences en Humanities voor de toekomst te behouden. Het College van Bestuur heeft Van der Duijn Schouten de opdracht gegeven om gedurende drie maanden de functie van decaan ESHCC te vervullen en daarnaast voor 1 september 2019 advies aan het CvB uit te brengen over de wenselijke vervolgstappen voor de faculteit.

Frank van der Duijn neemt het interim-decanaat over van prof. dr. Dymph van den Boom, die haar adviesopdracht heeft afgerond.

Over Frank van der Duijn Schouten

Frank van der Duijn Schouten (1949), emeritus hoogleraar mathematische besliskunde, studeerde wiskunde, natuurkunde en sterrenkunde aan de Vrije Universiteit Amsterdam. In 1979 promoveerde hij aan de Universiteit Leiden. Gedurende zijn academische carrière heeft hij een groot aantal bestuurlijke functies binnen de academische wereld bekleed. Zo was hij negen jaar rector magnificus van Tilburg University en van 2013 tot 2015 rector magnificus van de VU. Momenteel is hij interim decaan bij de Erasmus School of Economics en zal die aanstelling combineren met het tijdelijk decanaat van ESHCC.

Voor meer informatie: Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, 010-4081216 of press@eur.nl