Prof. Fabian Amtenbrink neemt deel aan rondetafelgesprek over beleid van de Europese Centrale Bank

Vandaag (13 april 2016) neemt prof. Fabian Amtenbrink deel aan een rondetafelgesprek bij de commissie voor financiën van de Tweede Kamer over beleid van de Europese Centrale Bank (ECB). De commissie hoopt op deze manier meer inzicht te krijgen in de monetaire politiek van de ECB.

Ter voorbereiding van deze gesprekken heeft Fabian Amtenbrink een positie ingenomen en geformuleerd in zijn notitie ‘The ECB’s Role as Crisis Manager – Implications for its independence and accountability.’ Het doel van het rondetafelgesprek is om meer inzicht te krijgen in de monetaire politiek van de ECB, inclusief het huidige opkoopprogramma en de beleidsopties die nog overwogen worden.

Naast Amtenbrink nemen onder andere Klaas Knot (president DNB), Dirk Bezemer (Rijks Universiteit Groningen), Arnoud Boot (Universiteit van Amsterdam), Casper van Ewijk (Tilburg University) en Gerrit Zalm (ABN AMRO) deel aan het rondetafelgesprek.