Professional Services Awards voor Wetenschapsknooppunt en Adhemare de Rijk

Het Wetenschapsknooppunt neemt de Professional Services Award voor teams in ontvangst.

De Professional Services Awards zijn op 7 januari tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst uitgereikt aan het Wetenschapsknooppunt en funding manager Adhemare de Rijk. De prijzen worden jaarlijks overhandigd aan medewerkers van bedrijfsdiensten die een bijzondere bijdrage aan het onderwijs en onderzoek hebben geleverd. Hans Smits, interim-voorzitter van het College van Bestuur, keek daarnaast terug op 2019 maar blikte vooral vooruit op 2020.

“We zijn allemaal verantwoordelijk voor wat er gebeurt op de Erasmus Universiteit Rotterdam.”

Hans Smits

Doorgaan met het verwezenlijken van onze strategische ambities

De universiteit gaat het komend jaar door met het uitvoeren van haar strategische ambities. Daarvoor is een vruchtbare en constructieve samenwerking met interne en externe partners van wezenlijk belang. Bijvoorbeeld in LDE-verband, maar ook in een nieuwe samenwerking met TU Delft en Erasmus MC.

“We zijn allen verantwoordelijk”

Smits benadrukte ook dat de universiteit een veilige plek moet zijn voor studenten en medewerkers, met professioneel gedrag als absolute standaard: “We zijn allemaal verantwoordelijk voor wat er gebeurt op de Erasmus Universiteit. Het College van Bestuur nodigt u allen uit om die verantwoordelijkheid te nemen. Of het nu gaat om de implementatie van de strategie, het op afstand houden van hackers of het bieden van een veilige omgeving om te werken en te studeren.”

Adhemare de Rijk

Roelien Ritsema van Eck, lid College van Bestuur, reikte de Professional Services Awards uit aan Adhemare de Rijk en het Wetenschapsknooppunt. De Rijk, funding manager research bij Erasmus School of Economics en Erasmus School of Philosophy, ontving de award voor de bijzondere wijze waarop ze heeft bijgedragen aan het binnenhalen van meer dan 6,5 miljoen euro aan grants voor de Erasmus Universiteit Rotterdam.

De jury prijst de inspirerende manier waarop ze daarbij te werk gaat: “Adhemare de Rijk zet haar kennis en kunde breed in voor de EUR en beperkt zich niet tot één faculteit. Ze zoekt de samenwerking, gaat op innovatieve wijze te werk en is voor velen een onmisbare schakel”. De nominatie van Adhemare werd bovendien door een groot aantal onderzoekers van de verschillende faculteiten onderschreven en gesteund.

Het Wetenschapsknooppunt

Het Wetenschapsknooppunt mocht de Professional Services Award voor teams in ontvangst nemen. Het team, bestaande uit vijf medewerkers en 65 studenten, maakt wetenschap aantrekkelijk en toegankelijk voor scholieren uit alle lagen van de bevolking. De jury spreekt waardering uit voor de unieke manier waarop zij over de grenzen van de campus heen kijkt en verbinding legt met de stad en de regio: “Ze werken samen met maatschappelijke partners, academische staf en studenten en dragen bij aan de maatschappelijke impact van de EUR.”

Professional Services Awards

De prijzen stonden voorheen bekend als de Top Support Awards. Afgelopen jaar is groen licht gegeven aan de Professional Services Community, die bestaat uit alle medewerkers van bedrijfsdiensten die bijdragen aan onderwijs en wetenschap. Daarom is de prijs omgedoopt tot Professional Services Award. De jury bestond dit jaar uit Roelien Ritsma van Eck (College van Bestuur), Victor Bekkers (ESSB), Anne van de Graaf (RSM), Lieke Skidmore-Vencken (HR), Lilian Jillissen (E&S) en Hans van den Berg (U-raad).

Foto's nieuwjaarsbijeenkomst 2020

Foto's: Arie Kers

Mireille Spapens, directeur Marketing & Communicatie, verwelkomt iedereen op de nieuwjaarsbijeenkomst.
Nieuwjaarsbijeenkomst 2020
  • Hans Smits, interim-voorzitter van het College van Bestuur, vertelt over de strategische ambities.
  • Roelien Ritsema van Eck, lid College van Bestuur, reikt de Professional Services Awards uit.
  • Adhemare de Rijk krijgt de Professional Services Award van Roelien Ritsema van Eck.

Nieuwjaarsbijeenkomst 2020

1/12
2/12
3/12
4/12
Roelien Ritsema van Eck stelt een paar vragen aan het Wetenschapsknooppunt.
5/12
Het Wetenschapsknooppunt met de Professional Services Award.
6/12
Hans Smits, Roelien Ritsema van Eck en Rutger Engels, rector magnificus, proosten op het nieuwe jaar.
7/12
Rutger Engels, Rector Magnificus, op de nieuwjaarsbijeenkomst.
8/12
Nieuwjaarsbijeenkomst van Erasmus Universiteit in de hal van de aula.
9/12
Adhemare de Rijk met de Professional Services Award.
10/12
Nieuwjaarsbijeenkomst van Erasmus Universiteit op 7 januari 2020.
11/12
Drukte voor de photobooth.
12/12
Roelien Ritsema van Eck stelt een paar vragen aan het Wetenschapsknooppunt.
Het Wetenschapsknooppunt met de Professional Services Award.
Rutger Engels, Rector Magnificus, op de nieuwjaarsbijeenkomst.
Nieuwjaarsbijeenkomst van Erasmus Universiteit in de hal van de aula.
Adhemare de Rijk met de Professional Services Award.
Nieuwjaarsbijeenkomst van Erasmus Universiteit op 7 januari 2020.
Drukte voor de photobooth.