Rector magnificus reikt ERIM Awards 2012 uit

Bij de elfde jaarlijkse ERIM Awards vrijdag 14 december jl.heeft rector magnificus prof.dr. Henk Schmidt de prijzen uitgereikt aan de beste onderzoekers van de gezamenlijke onderzoeksschool van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) en Erasmus School of Economics (ESE) . De prijzen zijn verdeeld over verschillende academische disciplines. Schmidt feliciteerde ERIM met het bieden van een zeer dynamische onderzoeksomgeving.

Terwijl de financiering van onderzoek onder druk staat, slaagden ERIM-onderzoekers er in belangrijke onderzoeksgelden binnen te slepen, waaronder een Marie Curie subsidie voor prof.dr. Gail Whiteman, een Veni subsidie voor dr. Dion Bongaerts en een KNAW subsidie voor prof.dr. René de Koster.

De volgende ERIM Awards werden toegekend:

• De Boek Award 2012: Ilan Oshri (uhd bij de vakgroep Strategic Management and Entrepreneurship) van RSM, voor zijn boek Offshoring Strategies: Evolving Captive Center Models (Offshoring strategieën: het ontwikkelen van Captive Center modellen).
  • De Dissertatie Award 2012: Marc van Essen voor zijn cum laude dissertatie An Institution-Based view of Ownership (Een institutioneel perspectief op aandeelhouderschap).
  • De Topartikel Award 2012: Sebastian Gryglewicz (universitair docent bij Business Economics, Erasmus School of Economics) voor zijn artikel A theory of corporate financial decisions with liquidity and solvency concerns (Een theorie over financiële beslissingen in het bedrijfsleven met betrekking tot liquiditeits- en solvabiliteitszorgen), in 2011 in Journal of Financial Economics gepubliceerd.
  • De Service Award 2012: het RSM Project Desk Team: Claudia Rutten, Bep Klop en Marlijn de Lange. Zij werken voor het Dean’s Office van RSM.
  • De Awards voor Uitmuntende Prestatie door een Jonge Onderzoeker 2012: Aurélien Baillon (ud bij Applied Economics, Erasmus School of Economics) en David Veenman, (ud bij Business Economics, Erasmus School of Economics).
  • The Award voor Impact op Management in de Praktijk 2012: Gabriele Jacobs met haar teamleden Saskia Bayerl, Kate Horton, Daan van Knippenberg en Johan van Rekom, en Roel van den Berg, Bep Klop, en Marlijn de Lange voor hun project: Comparative Police Studies in the European Union (COMPOSITE - Vergelijkend Onderzoek naar Politie in de Europese Unie).