Richard Paap onderscheiden als 'Distinguished Author'

Prof.dr. Richard Paap, hoogleraar Econometrie en Marketing aan Erasmus School of Economics, is verkozen tot 'Distinguished Author' door het Journal of Applied Econometrics (JAE). Tot op heden zijn er in 2013 slechts twee personen geweest aan wie de JAE deze titel heeft toegekend. Eenzelfde titel werd in 2002 door JAE toegekend aan Philip Hans Franses, hoogleraar toegepaste econometrie en marktonderzoek aan Erasmus School of Economics, samen met Sir Clive Granger.

Richard Paap is in 1997 cum laude gepromoveerd aan Erasmus School of Economics. Hij is coördinator van het bachelor programma Econometrie en Operationele Research en van het Masterprogramma Quantitative Marketing. Hij is research fellow bij het Tinbergen Instituut en lid van ERIM. Zijn voornaamste onderzoeksinteresse is Bayesian Econometrie met toepassingen in de macroecomomie en Marketing. Zijn onderzoek is gepubliceerd in talrijke wetenschappelijke tijdschriften op het gebied van Econometrie, Economie, Marketing en Statistiek. Hij is bovendien auteur van twee boeken die verschenen zijn bij Cambridge University Press and Oxford University Press.

• Klik hier voor de betreffende pagina’s in de Spring Newsletter 2013 van the Journal of Applied Econometrics (ENG)