Rogier Quaedvlieg ontvangt de J.C. Ruigrok-prijs

Universitair hoofddocent Rogier Quaedvlieg van Erasmus School of Economics, heeft de prestigieuze jaarlijkse J.C. Ruigrokprijs toegekend gekregen van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen.

De J.C. Ruigrokprijs is een beloning voor jonge onderzoekers die origineel onderzoek doen op het gebied van sociale wetenschappen. De prijs circuleert tussen vier onderzoeksgebieden. Elke vier jaar wordt een onderzoeker uit de economische wetenschap als winnaar gekozen. De prijs bevat een geldbedrag en wordt op 18 juni 2021 officieel uitgereikt in aanwezigheid van het bestuur van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen.

Over Rogier Quaedvlieg

Rogier Quaedvlieg behaalde promoveerde in de financiële econometrie in 2016 aan Maastricht University. Hij behaalde tegelijkertijd twee masterdiploma's, voorafgegaan door een dubbel bachelorsdiploma. Quaedvlieg publiceerde onder meer in Econometrica (2020). In 2017 ontving hij de Arnold Zellner Thesis Award in Econometrie & Statistiek. In datzelfde jaar werd hem ook een prestigieuze Veni-beurs toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek. Het onderzoek van Quaedvlieg spitst zich toe op de thema's financiële econometrie, forecasting, volatiliteit, risicobeheer en tijdreeksen.

Eerdere J.C. Ruigrok-prijswinnaars van Erasmus School of Economics waren onder meer de hoogleraren Martijn de Jong (2009), Stefan Stremersch (2005) en Philip Hans Franses (1993).

Universitair Hoofddocent
Rogier Quaedvlieg, universitair hoofddocent aan Erasmus School of Economics

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media en Public Relations Officer bij Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, mobiel: +31 6 53 641846.