RSM lanceert MOOC: Driving business towards the SDGs

Wat is de rol van het bedrijfsleven bij het halen van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de VN? Hoe zijn deze doelen onderling met elkaar verbonden en hoe kunnen ze deel gaan uitmaken van de kernactiviteiten van organisaties? In de zeven weken durende MOOC (massive open online course) die Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) heeft ontwikkeld, worden academische managementinzichten gecombineerd met voorbeelden uit het bedrijfsleven. De kosteloos te volgen cursus is gericht op mensen die een cultuur van duurzame bedrijfsactiviteit tot stand willen brengen en willen verkennen hoe bedrijven kunnen bijdragen aan een betere toekomst voor mensen, de samenleving en de planeet. Driving business towards the SDGs is nu beschikbaar via het platform Coursera.

In de MOOC leren deelnemers over de rol en verantwoordelijkheid van bedrijven in de transitie naar duurzame ontwikkeling, denken ze na over synergiën, compromissen en lastige afwegingen die deze transitie meebrengt en ervaren ze wat ze zelf kunnen doen.

Eva Rood, directeur van het Positive Change Initiative van RSM: “Wij willen deelnemers laten ervaren dat ze zelf ook veranderingen in gang kunnen zetten, dat verandering begint bij individuen die verantwoordelijkheid nemen. En daarna is het een kwestie van opschalen door met anderen samen te werken en zo de transformatie kunnen versnellen.”

Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) behoort tot de top 10 van Europese business schools. RSM richt zich op het ontwikkelen van zakelijke leiders met een internationale carrière die voor positieve verandering kunnen zorgen en zich op een innovatieve manier inzetten voor een duurzame toekomst. RSM biedt een breed scala aan bachelor, master, MBA, PhD en executive programma’s waarin studenten zich kunnen ontwikkelen tot kritische, creatieve, betrokken en samenwerkende denkers en doeners. RSM is gevestigd in de internationale havenstad Rotterdam, een bruisend knooppunt van bedrijven, logistiek en handel. Studievoorlichting en activiteiten van RSM voor toekomstige studenten, executives en alumni worden ook aangeboden vanuit ons kantoor in Chengdu, China. www.rsm.nl

Marianne Schouten, communications manager RSM, T 010 408 2877 E mschouten@rsm.nl